Marineret Vildsvine skinke.

4 spsk brun farin

Salt og peber

Fremgangsmåde:

Start med at bene skinken ud, tag en stege gaffel stik en del huller i skinken.

Smør lidt marinade i midten af skinken, derefter tag noget snor og snøre skinken som vist på billedet. hæld lidt Hansen Rom hen over skinken gnid den ind i salt og peber, og derefter  læg skinken i et ildfast fad, Pensle den godt  med marinaden og stil den i en forvarmet oven på 250c° i ca en time, tag skinken ud og vend den,

Pensle den en gang til, og der efter pensle den vær time, husk at vend skinken hver gang man pensler den.

sænk temperaturen i ovnen til 160c° sæt et stege termometer i midten af skinken og lad den stege i ca 3 timer, eller til den er 70-75c° i midten, tag den ud og park den ind i sølvpapir og lad den ville i ca.15 min.

Sovsen:

Fremgangsmåde:

Tag 100g smør i en gryde og lad det smelte, tilsæt 2 spsk mel, hæld lidt vildtfond fra skinken, rør det sammen, tilsæt 1/2 L madlavningsfløde og lad det koge op og derefter tilsæt, lidt rødvin 2 spsk ribsgelé, lad det stå og simmer lidt, smag sovsen til med salt og peber tilsæt lidt kulør efter smag.

Tilbehør

Ovnbagte kartofler med årstidens grønsager

1 ½ kg kartofler

8 skt. Champion

2 stk. løg

2 stk. peberfrugter

4 stk. gulerødder

4 stk. tomater

2 stk. porre

4 stk. forårs løg

1 bdt. Grønne asparges

Oliven olie

Salt og peber

Rigtig god appetit og velbekomme.